URZĄD MIASTA KUTNO
plac Marszałka J.Piłsudskiego 18
99-300 Kutno
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE-INSPEKTORA
W WYDZIALE SPRAW OBYWATELSKICH W URZĘDZIE MIASTA KUTNO
-
-
zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
-
cały etat w ramach umowy o pracę na czas określony lub nieokreślony.
-
I. Wymagania niezbędne kandydata :
1) obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych,
2) wykształcenie wyższe – preferowany kierunek administracja publiczna lub prawo,
3) posiada minimum 5-letni staż pracy, w tym minimum 3 lata w jednostce samorządu terytorialnego lub jednostce administracji rządowej,
4) posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
5) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) nieposzlakowana opinia.
II. Wymagania dodatkowe :
1) znajomość przepisów prawa z zakresu : ustawy o ewidencji ludności, ustawy o dowodach osobistych, ustawy o cudzoziemcach (w zakresie legalnego pobytu na terenie Polski), ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, Ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (w zakresie legalności pobytu, rejestrowania pobytu, nadawania numeru PESEL), znajomość przepisów o ochronie danych osobowych rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych osobowych,
2) doświadczenie w pracy na aplikacji ŻRÓDŁO,
3) doświadczenie w bezpośredniej obsłudze petenta, w tym cudzoziemców,
4) umiejętność prowadzenia postępowań administracyjnych,
5) znajomość języka rosyjskiego lub innego obcego w stopniu komunikatywnym,
6) umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, samodzielność w wykonywaniu przydzielonych czynności.
III. Warunki pracy na stanowisku :
praca w budynku Urzędu Miasta w Kutnie pl. Marszałka J. Piłsudskiego 18. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Miejsce pracy w budynku z podjazdem dla niepełnosprawnych, z windą. Stanowisko pracy na parterze budynku od pl. Marszałka J. Piłsudskiego, na poziomie 1 od ul. Podrzecznej. Długotrwała praca przy komputerze, wymuszona siedząca pozycja ciała.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które prowadzony jest nabór :
1) meldowanie na pobyt stały i czasowy obywateli polskich i cudzoziemców,
2) nadawania numeru PESEL na wniosek – obywatelom polskim, Ukrainy i cudzoziemcom,
3) wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL i rejestru RDO,
4) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie spraw meldunkowych,
5) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych,
6) przyjmowanie i wydawanie dowodów osobistych,
7) przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
8) udostępnianie danych z rejestru PESEL i Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
9) wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania i innych czynności związanych z przygotowaniem spisu wyborców na potrzeby zarządzonych wyborów.
V. Wymagane dokumenty :
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
2) własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
3) własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk kwestionariusza można pobrać ze strony BIP lub otrzymać w Urzędzie Miasta pok.233),
4) własnoręcznie podpisane oświadczenia o :
a/ niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
b/ posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
c/ wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w sprawie naboru (druk oświadczenia można pobrać ze strony BIP lub otrzymać w Urzędzie Miasta pok.233),
d/ nieposzlakowanej opinii,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
6) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy i doświadczenie zawodowe (np. świadectwa pracy, zaświadczenia, opinie, referencje),
7) kserokopie dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dotyczy kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego),
8) inne dokumenty (zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy, opinie, referencje) o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, w tym pracę w Systemie Rejestrów Państwowych ŹRÓDŁO.
VI. Informacje dotyczące postępowania w trakcie naboru :
1) kandydaci, którzy nie spełnili wymagań formalnych otrzymują pisemną informację z podaniem przyczyny odrzucenia kandydatury, a także terminem odbioru dokumentów. Po tym terminie dokumentacja zostanie niezwłocznie protokolarnie zniszczona,
2) kandydaci, którzy spełniają wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej, jeżeli taka będzie przeprowadzona,
3) osoba wyłoniona w drodze naboru, z którą będzie nawiązany stosunek pracy jest zobowiązana przed dniem zatrudnienia przedstawić zaświadczenie o niekaralności,
4) w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów złożonych dokumentów,
5) sposób postępowania z dokumentami, które wpłyną do Urzędu Miasta w trakcie naboru przedstawia się następująco :
a/ dokumenty, które wpłyną do Urzędu Miasta po ogłoszonym terminie ich składania nie będą otwierane oraz rozpatrywane i zostaną niezwłocznie protokolarnie zniszczone,
b/ dokumenty kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i przystąpili do dalszej części konkursu będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego
w naborze,
c/ kandydaci biorący udział w naborze będą mogli odebrać dokumenty osobiście w terminie określonym w punkcie b lub od razu po ogłoszeniu wyników naboru. Po odbiór dokumentów będzie można zgłaszać się do Urzędu Miasta, pokój 233,
d/ po upływie terminów określonych w punkcie b, dokumenty będą niezwłocznie protokolarnie niszczone z wyłączeniem załączonych w ofertach oryginałów dokumentów, które podlegają zwrotowi.
6) dokumenty aplikacyjne kandydata zatrudnionego w wyniku naboru, dołącza się do jego akt osobowych.
7) Prezydent Miasta może odstąpić od wyłonienia kandydata na wolne stanowisko pracy na każdym etapie postępowania konkursowego.
VII. Termin, miejsce i forma składania dokumentów :
wymagane dokumenty należy składać w zaklejonej kopercie z napisem "Dotyczy naboru
na stanowisko inspektora w Wydziale Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta Kutno" w terminie do dnia 15 grudnia roku włącznie, w siedzibie Urzędu Miasta plac Marszałka J.Piłsudskiego 18, 99-300 Kutno w pok.233 lub pocztą na adres Urzędu – z dopiskiem "Dotyczy naboru na stanowisko inspektora w Wydziale Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta Kutno" – decyduje data wpływu do Urzędu Miasta.
Za datę doręczenia uważa się datę otrzymania dokumentów przez Urząd Miasta
(datę wpływu).
VIII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych :
w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Kutno, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił co najmniej 6%.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej https://umkutno.bip.e-zeto.eu, na stronie internetowej Urzędu Miasta www.um.kutno.pl
oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta przy pokoju 201.
Kutno, dnia 5 grudnia 2023 roku