Biuletyn Informacji Publicznej

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - Podinspektora / Inspektora w Wydziale Finansów i Budżetu w Urzędzie Miasta Kutno

Stanowisko
PODINSPEKTOR / INSPEKTOR W WYDZIALE FINANSÓW I BUDŻETU W URZĘDZIE MIASTA KUTNO 2025
Termin składania dokumentów
Status
Aktualne

URZĄD MIASTA KUTNO
plac Marszałka J.Piłsudskiego 18
99-300 Kutno

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE - PODINSPEKTORA / INSPEKTORA 
W WYDZIALE FINANSÓW I BUDŻETU W URZĘDZIE MIASTA KUTNO

        ◦ zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
        ◦ cały etat w ramach umowy o pracę na czas określony lub nieokreślony.

I. Wymagania niezbędne kandydata :
1) obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. 
o pracownikach samorządowych, 
2) wykształcenie wyższe – kierunek ekonomia lub administracja, 
3) minimum 4-letni staż pracy na umowę o pracę, w tym minimum 2 lata pracy w urzędach organów administracji samorządowej,
4) pełna zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
5) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) nieposzlakowana opinia.

II. Wymagania dodatkowe :
1) znajomość ustawy o rachunkowości, o finansach publicznych, rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, rozporządzenia Ministra Finansów       w sprawie sprawozdawczości budżetowej, rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
2) umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, samodzielność w wykonywaniu przydzielonych czynności,
3) umiejętność obsługi komputera, pakietu Microsoft Office.

III. Warunki pracy na stanowisku :
Praca w budynku Urzędu Miasta w Kutnie pl. Marszałka J.Piłsudskiego 18. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Miejsce pracy w budynku z podjazdem dla niepełnosprawnych, z windą. Stanowisko pracy na parterze budynku od ul. Podrzecznej. Długotrwała praca przy komputerze, wymuszona siedząca pozycja ciała.

IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które prowadzony jest nabór :
1) Sporządzanie przelewów, refundacji, zwrotów, itp. na podstawie dowodów księgowych dostarczonych przez komórki merytoryczne,
2) Sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym dokumentacji (rachunki, faktury i dyspozycje stanowiącą podstawę do wypłat kasowych lub bankowych),
3) Opracowywanie dokumentów do wypłat kasowych,
4) Przekazywanie środków finansowych na realizację wydatków jednostek budżetowych, dotacji dla zakładów budżetowych, instytucji kultury oraz organizacji pozarządowych i innych,
5) Rozliczanie: zaliczek pobranych przez pracowników, delegacji, limitów kilometrów,
6) Naliczanie podatków w ramach m.in. umów - zleceń, umów o dzieło i innych,
7) Sporządzanie deklaracji PIT i rozliczanie podatków m.in. z umów zleceń, umów o dzieło,
z wyborów, referendów z Urzędem Skarbowym.

V. Wymagane dokumenty :
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
2) własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
3) własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk kwestionariusza można pobrać ze strony BIP lub otrzymać w Urzędzie Miasta pok. 233),
4) własnoręcznie podpisane oświadczenia (druk oświadczenia można pobrać ze strony BIP lub otrzymać w Urzędzie Miasta pok. 233) o :
a/ niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 
b/ posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
c/ wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w sprawie naboru (druk oświadczenia można pobrać ze strony BIP lub otrzymać w Urzędzie Miasta pok.233),
d/ nieposzlakowanej opinii,
e/ zapoznaniu się z obowiązującym Regulaminem zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów w Urzędzie Miasta Kutno i zobowiązaniu się do jego przestrzegania,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
6) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (np. świadectwa pracy,  zaświadczenia),
7) kserokopie dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dotyczy kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego),
8) inne dokumenty (certyfikaty, dyplomy, opinie, referencje) o posiadanym doświadczeniu zawodowym, kwalifikacjach i umiejętnościach.

VI. Informacje dotyczące postępowania w trakcie naboru :
1) kandydaci, którzy nie spełnili wymagań formalnych otrzymują pisemną informację z podaniem przyczyny odrzucenia kandydatury, a także terminem odbioru dokumentów. Po tym terminie dokumentacja zostanie niezwłocznie protokolarnie zniszczona,
2) kandydaci, którzy spełniają wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej, jeżeli taka będzie przeprowadzona,
3) osoba wyłoniona w drodze naboru, z którą będzie nawiązany stosunek pracy jest zobowiązana przed dniem zatrudnienia przedstawić zaświadczenie o niekaralności,
4) w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów złożonych dokumentów,
5) sposób postępowania z dokumentami, które wpłyną do Urzędu Miasta w trakcie naboru przedstawia się następująco :
a/ dokumenty, które wpłyną do Urzędu Miasta po ogłoszonym terminie ich składania nie będą otwierane oraz rozpatrywane i zostaną niezwłocznie protokolarnie zniszczone,
b/ dokumenty kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i przystąpili do dalszej części konkursu będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego             w naborze,
c/ kandydaci biorący udział w naborze będą mogli odebrać dokumenty osobiście w terminie określonym w punkcie b lub od razu po ogłoszeniu wyników naboru.  Po odbiór dokumentów będzie można zgłaszać się do Urzędu Miasta, pokój 233,
d/ po upływie terminów określonych w punkcie b, dokumenty będą niezwłocznie     protokolarnie niszczone.
6) dokumenty aplikacyjne kandydata zatrudnionego w wyniku naboru, dołącza się do jego akt osobowych.
7) Prezydent Miasta może odstąpić od wyłonienia kandydata na wolne stanowisko pracy na każdym etapie postępowania konkursowego.
8/ dokumenty nie będące odpowiedzią na ogłoszony nabór nie są uwzględniane w prowadzonym naborze.

VII. Termin, miejsce i forma składania dokumentów :
Wymagane dokumenty należy składać w zaklejonej kopercie z napisem "Dotyczy naboru
na  stanowisko  podinspektora / inspektora w Wydziale Finansów i Budżetu w Urzędzie Miasta Kutno" w terminie do dnia 23 października 2025 roku włącznie, w siedzibie Urzędu Miasta (plac Marszałka J.Piłsudskiego 18, 99-300 Kutno) w pok.233 lub pocztą na adres Urzędu – z dopiskiem "Dotyczy naboru na stanowisko podinspektora / inspektora w Wydziale Finansów i Budżetu w Urzędzie Miasta Kutno" – decyduje data wpływu do Urzędu Miasta.
Za datę złożenia uważa się datę otrzymania dokumentów przez Urząd Miasta 
(datę wpływu).

VIII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych :
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Kutno, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił co najmniej 6%.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
https://umkutno.bip.e-zeto.eu, na stronie internetowej Urzędu Miasta www.um.kutno.pl
oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta przy pokoju 201.

    
Kutno, dnia 13 października 2025 roku