Biuletyn Informacji Publicznej

Punkt Obsługi Klienta PGNiG od lutego w urzędzie miasta

Punkt Obsługi Klienta PGNiG od lutego w urzędzie miasta

Dziś w urzędzie miasta miało miejsce podpisanie porozumienia pomiędzy Miastem Kutno a Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem Obrót Detaliczny Sp. z o.o., dotyczącego współpracy na rzecz poprawy jakości powietrza atmosferycznego na terenie Miasta Kutna.

PGNiG OD reprezentował Jakub Bella Dyrektor Biura Sprzedaży Wschód. Współpraca ta realizowana będzie poprzez podejmowanie działań informacyjnych i edukacyjnych, zachęcających mieszkańców miasta oraz przedsiębiorców do zastępowania pieców opalanych paliwem stałym na korzyść bardziej efektywnych energetycznie i przyjaznych dla środowiska źródeł ciepła zasilanych paliwem gazowym.

Na mocy niniejszego porozumienia w Urzędzie Miasta Kutna w pierwszą środę m-ca uruchomione zostaną dyżury przedstawicieli PGNiG, którzy będą udzielali merytorycznego wsparcia i wszelkich niezbędnych informacji mieszkańcom naszego miasta w zakresie procedury przyłączenia nieruchomości do sieci gazowej. Jak stwierdził  Dyrektor Biura Sprzedaży Wschód, uruchomione w urzędzie od lutego biuro będzie oferowało pełen zakres usług na każdym etapie, od pomocy w wypełnianiu wniosku o warunki przyłączenia po zawarcie umowy. Będzie to duże ułatwienie dla mieszkańców Kutna, którzy będą zainteresowani całym pakietem usług spółki.

W ramach działań podejmowanych w zakresie poprawy jakości powietrza atmosferycznego Miasto rokrocznie uruchamia dotacje celowe dla mieszkańców na modernizację systemów ogrzewania, ograniczającą emisję zanieczyszczeń w budynkach na terenie miasta. Nabór tegorocznych wniosków rozpocznie się w marcu.  Program dotacji realizowane jest przez Miasto  od 2016 roku, dotychczas łącznie udzielono 308 dotacji na kwotę ok 1 mln zł.