Strategia marki

Strategia marki

Strategia Marki Miasta Kutno - Kutno Miasto Róż

Logo miasta

Co to jest marka?

Marka to szerokie pojęcie. To zespół cech i skojarzeń, dzięki którym Kutno może się wyróżnić i zaistnieć wśród innych marek regionalnych. To „coś”, co odzwierciedla naturalne i prawdziwe cechy, które identyfikują nasze miasto. To tożsamość, którą tworzymy – my mieszkańcy.

Czym jest Strategia Marki?

To pomysł na miasto stworzony na podstawie analiz dostępnych danych o mieście (analiza mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń, konkurencji miasta oraz znalezienia unikalnych cech, dzięki którym Kutno będzie się wyróżniać). Dokument powstał po konsultacjach zarówno z mieszkańcami jak i środowiskami opiniotwórczymi. Na podstawie analiz i pomysłów została stworzona marka naszego miasta. Rozwinięciem Strategii Marki jest System Identyfikacji Wizualnej.

Dlaczego chcemy mieć Strategię Marki?

Obecne czasy wymuszają wręcz na miastach aby konkurowały ze sobą na płaszczyznach kulturalnych, gospodarczych, sportowych czy turystycznych za pomocą swoich wyróżniających się cech czy różnego rodzaju atrakcji. I na tę drogę konkurencji wstępuje również Kutno. Aby zrobić dobre wrażenie i zostać zauważonym konieczne jest podjęcie spójnych i skoordynowanych działań w zakresie naszego wizerunku do wewnątrz (do mieszkańców) i na zewnątrz (do gości odwiedzających nasze miasto).

Co to jest System Identyfikacji Wizualnej?

System Identyfikacji Wizualnej to różnorodne elementy oddające charakter stworzonej marki Kutna i wyróżniające go na tle innych marek miast. W jego skład wchodzi przede wszystkim logo miasta z kolorystyką, zasady używania logotypu i przykłady zastosowań na wskazanych przez Miasto elementach, o których poniżej. Stworzona identyfikacja wizualna porządkuje wysyłane przez Miasto informacje i komunikaty graficzne tak by pokazywały, że Kutno ma jeden, spójny przekaz i głos.

Po co nam logo skoro mamy herb?

Herb Kutna jest najbardziej tradycyjnym i najczęściej wykorzystywanym elementem Miasta. To nasze dziedzictwo historyczne, które objęte jest ochroną i zastrzeżone do użytkowania przez Urząd Miasta i jednostki podległe. Do wykorzystania herbu przez inne podmioty niezbędne jest wyrażenie zgody przez Radę Miasta Kutno. Jednak nie we wszystkich podejmowanych przez Urząd Miasta Kutno działaniach istnieje konieczność wykorzystywania herbu. Dlatego też uważamy, że posiadając logotyp będziemy jako Miasto lepiej rozpoznawalni.

Dlaczego Kutno. Miasto róż?

Na bazie przeprowadzonych konsultacji, rozmów ankiet oraz badań zdecydowano o tym, że motywem przewodnim, na którym oparta będzie promocja miasta będzie róża w myśl hasła: Kutno. Miasto róż. O wyborze takiego hasła zadecydowały m.in. tradycja hodowli róż w Kutnie oraz fakt, że Bolesławowi Wituszyńskiemu zawdzięczamy różę Kutno oraz inne rdzennie kutnowskie odmiany. To w Kutnie od blisko 40 lat odbywa się największa impreza poświęcona królowej kwiatów - Święto Róży. Kutno. Miasto róż jest pomysłem ambitnym i stanowić będzie wyzwanie a symbol róży jest wyrazisty i oryginalny pozwalający wyróżnić się na tle innych miast w Polsce.

 

Pliki do pobrania
Attachment Size Download
pdf Strategia Marki Miasta Kutno
10.39 MB Download
pdf System Identyfikacji Wizualnej
15.62 MB Download

Wniosek o wyrażenie zgody na użycie logo Miasta Kutno:

Pliki do pobrania
Attachment Size Download
pdf w formacie pdf
84.23 KB Download
docx w formacie doc
17.85 KB Download