Urząd Miasta Kutno
pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 18
99-300 Kutno
OGŁASZA NABÓR NA 1 WOLNE STANOWISKO PRACY- APLIKANTA STRAŻY MIEJSKIEJ
W URZĘDZIE MIASTA KUTNO
Dane dotyczące zatrudnienia :
Wymiar etatu: cały etat
Liczba etatów: 1
Rodzaj umowy: umowa o pracę na czas określony
Warunki pracy: praca wg grafiku, praca zmianowa w tym :
1/ praca w terenie : patrole piesze, patrole zmotoryzowane
2/ praca przy komputerze : obsługa monitoringu, prace biurowe
Miejsce wykonywania pracy: Miasto Kutno
Informacje dodatkowe osoba podejmująca pracę na stanowisku strażnika miejskiego, po raz pierwszy zatrudniana jest na czas określony, nie dłuższy niż 12 miesięcy, w ramach którego odbywa szkolenie podstawowe zakończone egzaminem.
Planowane zatrudnienie: Wrzesień 2024
I. Wymagania niezbędne kandydata:
1. obywatelstwo polskie,
2. ukończone 21 lat,
3. posiada co najmniej średnie wykształcenie,
4. posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta w pełni z praw publicznych,
5. nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6. nieposzlakowana opinia,
7. sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
8. ma uregulowany stosunek do służby wojskowej,
II. Wymagania dodatkowe:
1. prawo jazdy kategorii B,
2. upoważnienie do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi,
3. obsługa komputera (pakiet Microsoft Office),
4. rzetelność i dokładność,
5. odpowiedzialność,
6. komunikatywność,
7. umiejętność pracy w zespole,
8. posiadanie dodatkowych uprawnień z zakresu ratownictwa medycznego.
III. Zakres obowiązków:
1. ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
2. czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego,
3. współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania zdrowia i życia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
4. zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów dowodów do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości świadków zdarzenia,
5. ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
6. współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
7. doprowadzanie osób nietrzeźwych do miejsca ich zamieszkania lub do KPP Kutno, jeżeli osoby te swoim zachowaniem dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu lub zagrażają życiu i zdrowiu innych osób,
8. informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
9. konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb Gminy Miejskiej Kutno,
10. obsługa monitoringu miejskiego miasta Kutno.
IV. Etapy rekrutacji:
1. weryfikacja dokumentów i oświadczeń,
2. test sprawnościowy,
3. badania psychologiczne,
4. rozmowa kwalifikacyjna prowadzona przez Komisję Konkursową,
5. badania lekarskie.
V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
2. własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
3. kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie,
4. kserokopia książeczki wojskowej potwierdzająca uregulowany stosunek do służby wojskowej (strona ze zdjęciem oraz przeniesieniem do rezerwy),
5. własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk kwestionariusza można otrzymać w Urzędzie Miasta pok.233 lub pobrać ze strony BIP UM Kutno),
6. własnoręcznie podpisane oświadczenia o :
a/ wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w sprawie naboru (druk oświadczenia można pobrać ze strony BIP UM Kutno lub otrzymać w Urzędzie Miasta pok.233,
b/ niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
c/ posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych,
d/ nieposzlakowanej opinii.
7. zaświadczenie lekarskie (od lekarza medycyny rodzinnej, lekarza internisty lub lekarza medycyny sportowej) stwierdzające “Zdolny/a do wykonywania ćwiczeń fizycznych” lub “Zdolny/a do udziału w teście sprawnościowym”,
8. inne dokumenty (zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy) o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
VI. Informacje dotyczące postępowania w trakcie naboru:
1. kandydaci, którzy nie spełnili wymagań formalnych otrzymują pisemną informację z podaniem przyczyny odrzucenia kandydatury, a także terminem odbioru dokumentów. Po tym terminie dokumentacja zostanie niezwłocznie protokolarnie zniszczona,
2. kandydaci, którzy spełniają wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie kolejnych etapów naboru,
3. nie stawienie się kandydata w wyznaczonym terminie na każdym z etapów naboru oraz negatywny wynik uzyskany podczas poszczególnych etapów dyskwalifikuje kandydata i kończy w stosunku do niego postępowanie rekrutacyjne,
4. osoba wyłoniona w drodze naboru, z którą będzie nawiązany stosunek pracy jest zobowiązana przed dniem zatrudnienia przedstawić zaświadczenie o niekaralności,
5. w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów dokumentów,
6. sposób postępowania z dokumentami, które wpłyną do Urzędu Miasta w trakcie naboru przedstawia się następująco :
a/ dokumenty, które wpłyną do Urzędu Miasta po ogłoszonym terminie ich składania nie będą otwierane oraz rozpatrywane i zostaną niezwłocznie protokolarnie zniszczone,
b/ dokumenty kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i przystąpili do dalszej części konkursu będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w naborze lub od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru w przypadku niewyłonienia kandydata,
c/ kandydaci biorący udział w naborze będą mogli odebrać dokumenty osobiście w terminie określonym w punkcie b. lub od razu po ogłoszeniu wyników naboru. Po odbiór dokumentów będzie można się zgłaszać do Urzędu Miasta pokój 233,
d/ po upływie terminów określonych w punkcie b dokumenty będą niezwłocznie protokolarnie niszczone,
7. dokumenty aplikacyjne kandydata zatrudnionego w wyniku naboru, dołącza się do jego akt osobowych.
8. Prezydent Miasta może odstąpić od wyłonienia kandydata na wolne stanowisko pracy na każdym etapie postępowania konkursowego.
VII. Przy rozpatrywaniu kandydatur, zgodnie z wymogami konkursu będą brane pod uwagę następujące kryteria:
1. wyniki testów,
2. posiadane uprawnienia i umiejętności,
3. ocena rozmowy kwalifikacyjnej.
Wymagane dokumenty należy składać do dnia 06.09.2024 r. w zaklejonej kopercie z napisem ”Dotyczy naboru na stanowisko Aplikanta Straży Miejskiej w Urzędzie Miasta Kutno” w siedzibie Urzędu Miasta, pl. Marszałka J. Piłsudskiego 18, 99-300 Kutno w pok. 233 lub pocztą na adres Urzędu Miasta – z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko Aplikanta Straży Miejskiej” - decyduje data wpływu do Urzędu Miasta.
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu Miasta po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
https://umkutno.bip.e-zeto.eu na stronie internetowej Urzędu Miasta www.um.kutno.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta przy pokoju 201.
VIII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych :
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Kutno, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił co najmniej 6%.
Kutno, dnia 27 sierpnia 2024 roku