Koduj z Gigantami - warsztaty z cyberbezpieczeństwem w tle
Co łączy cyberbezpieczeństwo z programowaniem? 11. edycja “Koduj z Gigantami”, czyli największe w Polsce bezpłatne warsztaty programistyczne dla dzieci i młodzieży! Akcja edukacyjna potrwa od 3 do 25 września w całej Polsce oraz online. Wydarzenie wspierają MEN, GovTech, Janusz Cieszyński Sekretarz Stanu w KPRM ds. Cyfryzacji, NASK i ORE, Prezydent Miasta Kutno- Zbigniew Burzyński oraz włodarze miast. Jak wziąć udział w zajęciach?
Wiek i miejsce już dawno przestały być barierą w nauce programowania. Powszechny dostęp do urządzeń i nowych technologii sprawia, że dzieci już od najmłodszych lat mogą rozpocząć naukę zawodu przyszłości. Programowanie stało się jedną z najbardziej pożądanych umiejętności na świecie.
Rozwój cyfrowych kompetencji pozwala w pełni korzystać z obecnych możliwości technologicznych, poszerza perspektywę, a przede wszystkim daje przestrzeń do wpływu na otaczające środowisko. Nawet jeśli dziecko obierze inną ścieżkę zawodową, podstawowe umiejętności które nabędzie podczas nauki programowania, jak na przykład rozwój kreatywnego i analitycznego myślenia, w przyszłości przełoży się na świadome korzystanie z nowych technologii i szybsze odnalezienie się w cyfrowej przyszłości. Szansą na postawienie pierwszych kroków w programowaniu są bezpłatne warsztaty “Koduj z Gigantami”, w których, stacjonarnie lub online, mogą wziąć udział dzieci i młodzież z całej Polski. Zapisy na wydarzenie są już dostępne na stronie www.kodujzgigantami.pl.
Program zajęć “Koduj z Gigantami” dostosowany jest do dzieci i młodzieży w różnym wieku, dzięki czemu uczestnicy mogą jak najefektywniej czerpać wiedzę z zajęć. Wszystko to odbywać się będzie w przyjaznym dla nich środowisku przy wykorzystaniu popularnych gier komputerowych, znanych aplikacji czy języków programistycznych. Tym razem jednak, uczestnicy nie tylko będą programować, ale poznają też zagadnienia związane z cyberzagrożeniami i sposobami na bezpieczne korzystanie z sieci.
- 11. edycję warsztatów postanowiliśmy poprowadzić wokół tematyki cyberbezpieczeństwa. Dziś ataki hakerskie są tak powszechne, że powinniśmy wyczulać na nie dzieci już od najmłodszych lat, aby wiedziały jak zadbać o bezpieczne hasło, jak odróżnić fałszywe strony i jak się bronić przed czyhającymi na nich w sieci zagrożeniami - mówi Dawid Leśniakiewicz, współorganizator warsztatów.
Na młodszych uczestników warsztatów czekają zajęcia z programowania w języku Scratch oraz w świecie popularnej i lubianej przez dzieci gry Minecraft. Dzieci w wieku 10-12 lat także zmierzą się z nauką programowania w języku Scratch lub będą mogły wybrać zajęcia prowadzone w środowisku App Inventor. W przypadku warsztatów online, do wyboru są także warsztaty z tworzenia stron internetowych. W trakcie lekcji, uczestnicy dowiedzą się na czym polega Phishing, jak stworzyć własny generator silnych haseł oraz jak rozpoznawać zagrożenia.
Starsi uczestnicy warsztatów zmierzą się zaś z kodowaniem w znanych i popularnych językach programowania, które są powszechnie używane w branży IT.
W trakcie warsztatów z programowania w językach Python oraz C# zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, młodzież w wieku 13-19 lat dowie się m.in. jak tworzyć generatory haseł czy aplikacje blokujące reklamy.Na uczestników, oprócz ogromnej dawki wiedzy i zabawy, czekają gadżety przygotowane przez organizatorów - szkołę Giganci Programowania.
- W tej edycji jednak nie tylko dzieci będą miały okazję, aby zdobywać wiedzę. Dla chętnych rodziców uczestników przygotowaliśmy specjalny webinar z cyberbezpieczeństwa, podczas którego zwrócimy uwagę na zagrożenia w sieci, sprawdzimy czy nasze hasła nie zostały zhakowane i pokażemy przykłady hakerskich wyłudzeń - dodaje Dawid Leśniakiewicz.
Zapisy na warsztaty już się rozpoczęły, a akcja będzie prowadzona we wrześniu w całej Polsce, zarówno w formule stacjonarnej jak i online. Udział w wydarzeniu jest całkowicie bezpłatny, konieczna jest jedynie rejestracja na wybrane warsztaty.
Więcej informacji o wydarzeniu dostępnych jest na stronie www.kodujzgigantami.pl.