IV Przegląd Miejskich Grantów Oświatowych, Innowacji Pedagogicznych oraz Projektów Edukacyjnych
W Centrum Teatru Muzyki i Tańca w Kutnie miał miejsce IV Przegląd Miejskich Grantów Oświatowych, Innowacji Pedagogicznych oraz Projektów Edukacyjnych realizowanych w ramach m.in. „Laboratoriów Przyszłości” Kutno 2024.
W tym ważnym wydarzeniu edukacyjnym udział wzięli m.in: Pan Mariusz Sikora - Prezydent Miasta Kutno oraz Pan Zbigniew Wdowiak - Zastępca Prezydenta Miasta, dyrektorzy miejskich szkół i przedszkoli, Nauczyciele realizujący granty, innowacje oraz projekty edukacyjne, uczniowie/dzieci - uczestnicy tych wydarzeń oraz zaproszeni Rodzice.
Celem przeglądu było m.in.: zaprezentowanie najciekawszych form realizacji grantów, innowacji pedagogicznych oraz projektów edukacyjnych, upowszechnienie metod rozwijania twórczego myślenia oraz doskonalenie pracy zespołowej i wzajemnej komunikacji.
W dniu 27 maja br. w ramach Przeglądu widownia obejrzała 7 pokazów scenicznych w wykonaniu uczniów kutnowskich szkół podstawowych. Należały do nich m.in: granty pn.: „Miło mi o tej ziemi myśleć czasami idąc przez życie”, „Poznaję magię papierowego teatru – Teatr Kamishibai – Bajka o Kutnie”, „Angielski jest FUNtastyczny”, „Panorama Historii Kutna widziana okiem Dziewiątki”, innowację pedagogiczną pt. „Poznajemy zawody z kotem Cukierkiem” oraz projekt edukacyjny pn. „Programuję, koduję, współpracuję”.
Następnego dnia na scenie Centrum Teatru Muzyki i Tańca w Przeglądzie prezentowały swoje umiejętności, zainteresowania i talenty - dzieci z miejskich przedszkoli oraz z punktów przedszkolnych. Najczęściej pokazywane były sposoby realizacji grantów oświatowych. Uczestnicy przeglądu obejrzeli 9 pokazów scenicznych. Były to m.in.: projekty edukacyjne: „Przygody Gucia”, „Kutno w oczach małych artystów”, „Mali mistrzowie kuchni”, granty oświatowe pn.: „Region swój znamy, Region swój kochamy. Miejska gra terenowa”, „Kodujemy z Indii”, „Zajęcia artystyczne z elementami sensoryki plastycznej” oraz innowacje pedagogiczne pt. „Moje emocje są ważne” i „Przedszkolak przyjacielem przyrody”.