Biuletyn Informacji Publicznej

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - Podinspektora w Urzędzie Stanu Cywilnego w Kutnie

Stanowisko
Podinspektor w Urzędzie Stanu Cywilnego w Kutnie
Termin składania dokumentów
Status
Nieaktualne

URZĄD MIASTA KUTNO
plac Marszałka J.Piłsudskiego 18
99-300 Kutno

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE-PODINSPEKTORA
W URZĘDZIE STANU CYWILNEGO W KUTNIE

–    zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
–    cały etat w ramach umowy o pracę na czas określony lub nieokreślony.

I. Wymagania niezbędne kandydata:
1) obywatelstwo polskie – o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. 
o pracownikach samorządowych,
2) wykształcenie wyższe,
3) posiada minimum 2-letni staż pracy, w tym co najmniej 1 rok pracy w administracji samorządowej,
4) posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
5) nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) nieposzlakowana opinia.

II. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawa z zakresu : ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy, ustawy O zmianie imienia i nazwiska, ustawy O ewidencji ludności 
w zakresie dotyczącym numeru PESEL, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, znajomość przepisów o ochronie danych osobowych rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych osobowych,
2) biegła znajomość obsługi komputera,
3) biegła obsługa Systemu Rejestrów Państwowych ŹRÓDŁO,
4) umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, samodzielność w wykonywaniu przydzielonych czynności.

III. Warunki pracy na stanowisku:
praca w budynku Urzędu Stanu Cywilnego w Kutnie, ul.29 Listopada 4. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku przy komputerze. Miejsce pracy w budynku z podjazdem dla niepełnosprawnych. Stanowisko pracy na parterze budynku.

IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które prowadzony jest nabór:
1) dokonywanie migracji (przeniesienia), w aplikacji ŹRÓDŁO, aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach do rejestru stanu cywilnego, zlecanie migracji aktów innym Urzędom Stanu Cywilnego oraz realizacja zleceń otrzymanych z innych Urzędów Stanu Cywilnego,  
2) wydawanie z rejestru stanu cywilnego (ŹRÓDŁO) odpisów skróconych, zupełnych, wielojęzycznych oraz wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej we wniosku osoby, zamieszczania przypisów, dokonywanie projektów wzmianek dodatkowych,
3) prowadzenie korespondencji krajowej i zagranicznej w sprawach dotyczących rejestracji stanu cywilnego,
4) aktualizacja rejestru PESEL, w aplikacji ŹRÓDŁO,
5) prowadzenie sprawozdawczości statystycznej,
6) dbałość o należyte przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg stanu cywilnego wraz z aktami zbiorowymi,
7) aktualizacja rejestru stanu cywilnego na podstawie prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych oraz innych dokumentów stanowiących podstawę wpisu do rejestru stanu cywilnego.

V. Wymagane dokumenty:
1) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
2) własnoręcznie podpisany życiorys (CV),
3) własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk kwestionariusza można pobrać ze strony BIP lub otrzymać w Urzędzie Miasta pok.233),
4) własnoręcznie podpisane oświadczenia o :
a/ niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
b/ posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
c/ wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w sprawie naboru (druk oświadczenia można pobrać ze strony BIP lub otrzymać w Urzędzie Miasta pok.233),
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
6) kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy i doświadczenie zawodowe (np. świadectwa pracy, zaświadczenia, opinie, referencje),
7) kserokopie dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (dotyczy kandydatów nieposiadających obywatelstwa polskiego),
8) inne dokumenty (zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy, opinie, referencje) o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, w tym pracę w Systemie Rejestrów Państwowych ŹRÓDŁO.

VI. Informacje dotyczące postępowania w trakcie naboru:
1) kandydaci, którzy nie spełnili wymagań formalnych otrzymują pisemną informację z podaniem przyczyny odrzucenia kandydatury, a także terminem odbioru dokumentów. Po tym terminie dokumentacja zostanie niezwłocznie protokolarnie zniszczona,
2) kandydaci, którzy spełniają wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej, jeżeli taka będzie przeprowadzona,
3) osoba wyłoniona w drodze naboru, z którą będzie nawiązany stosunek pracy jest zobowiązana przed dniem zatrudnienia przedstawić zaświadczenie o niekaralności,
4) w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów złożonych dokumentów,
5) sposób postępowania z dokumentami, które wpłyną do Urzędu Miasta w trakcie naboru przedstawia się następująco :
a/ dokumenty, które wpłyną do Urzędu Miasta po ogłoszonym terminie ich składania nie będą otwierane oraz rozpatrywane i zostaną niezwłocznie protokolarnie zniszczone,
b/ dokumenty kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i przystąpili do dalszej części konkursu będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego
w naborze,
c/ kandydaci biorący udział w naborze będą mogli odebrać dokumenty osobiście w terminie określonym w punkcie b lub od razu po ogłoszeniu wyników naboru.  Po odbiór dokumentów będzie można zgłaszać się do Urzędu Miasta, pokój 233,
d/ po upływie terminów określonych w punkcie b, dokumenty będą niezwłocznie protokolarnie niszczone z wyłączeniem załączonych w ofertach oryginałów dokumentów, które podlegają zwrotowi.
6) dokumenty aplikacyjne kandydata zatrudnionego w wyniku naboru, dołącza się do jego akt osobowych.
7) Prezydent Miasta może odstąpić od wyłonienia kandydata na wolne stanowisko pracy na każdym etapie postępowania konkursowego.

VII. Termin, miejsce i forma składania dokumentów :
wymagane dokumenty należy składać w zaklejonej kopercie z napisem "Dotyczy naboru na  stanowisko  podinspektora w Urzędzie Stanu Cywilnego w Kutnie" w terminie do dnia 12 czerwca 2023 roku włącznie, w siedzibie Urzędu Miasta plac Marszałka J.Piłsudskiego 18, 99-300 Kutno w pok.233 lub pocztą na adres Urzędu – z dopiskiem "Dotyczy naboru na stanowisko podinspektora w Urzędzie Stanu Cywilnego w Kutnie" – decyduje data wpływu do Urzędu Miasta.
Za datę doręczenia uważa się datę otrzymania dokumentów przez Urząd Miasta 
(datę wpływu).

VIII. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Kutno, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił co najmniej 6%.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej https://umkutno.bip.e-zeto.eu, na stronie internetowej Urzędu Miasta www.um.kutno.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta przy pokoju 201.

    

Kutno, dnia 1 czerwca 2023 roku roku